Sunday, March 15, 2009

Aku yang Daif


Ingin ku tuliskannya namun ku tidak pandai berbahasa untuk menyatakannya,
Ingin ku suarakannya tapi suaraku terlalu sumbang untuk didengari,
Ingin ku lukiskannya tetapi tak termampu tangan ini untuk mencorakkannya...

Aku yang Daif,
Aku tidak ingainkan simpatimu wahai si Kaya,
Ku tidak mahukan hartamu yang mampu beli sesemesta.

Aku yang Daif ini,
hanya mahukan,
Masa...
Masa yang berharga dari permata...

Aku cuma inginkan kau mengerti,
Aku ini cuma insan...

Insan yang Daif,
Tiada apa...

Cuma yang ada hanyalah aku dan rohku... tiada kata, tiada suara, tiada gambar... cuma aku...
Maafkanlah ku yang Daif ini...

1 comment:

Ms Martha Moore said...

biar daif harta tapi tak daif adab....

biar daif duniawi tapi tak daif kesucian hati....

biar daif kehidupan tapi tak daif cinta....

sesungguhnya kedaifan itu adalah ujian....

materv