Wednesday, January 28, 2009

Manusia dan Kegilaan

Baru-baru ini, aku telah buat satu ujian personality dan ini natijahnya;

DisorderRating
Paranoid Disorder:Moderate
Schizoid Disorder:Low
Schizotypal Disorder:High
Antisocial Disorder:Moderate
Borderline Disorder:Low
Histrionic Disorder:Very High
Narcissistic Disorder:Very High
Avoidant Disorder:Moderate
Dependent Disorder:Moderate
Obsessive-Compulsive Disorder:Moderate

-- Personality Disorder Test - Take It! --
-- Personality Disorders --

Bagi mereka yang tidak tahu jenis-jenis disorder ini, nah sedikit penjelasan (aku ambil yang bunyinya pelik-pelik):

  • Schizoid - Lebih gemar bersendiri dan tidak banyak menunjukkan sebarang emosi.
  • Schizotypal - keadaan dimana seseorang itu mempunyai cara pemikiran dan peneriamaan yang berbeza dari norma. Kebiasaannya lebih gemar memulaukan diri. Percaya bahawa mempunyai kelebihan sensory boleh mengaikan diri mereka dengan sesuatu perkara yang lain.Ada masalah konsentrasi.
  • Histrionic - Keadaan dimana seseorang itu gemar akan perhatian dan akan melakukan apa sahaja untuk mendapat perhatrian. Manipulatif dan percaya yang semua orang sayang akan dia.
  • Narcissistic - Keadaan yang sering dikaitan dengan mementingkan diri. Tidak jauh berbeza dari Histrionic cuma tidak peduli perasaan orang lain bahkan mengambil kesempatan keatas mereka.
  • Avoidant - Keadaan dimana seseorang itu takut untuk bersosial. Sering bermimpi untuk menjadi sebahagian dari suatu masyarakat tapi takut untuk menjadi sebahgaian. Rendah keyakinan diri.
yang diatas tu keputusan aku...

memang aku narcissistic pun so what? aku ada masalah mental and aku mengaku ada masalah

ko?

3 comments:

epifah said...

heee.narcissistic pun. :P.xpe if i can get a hug.haha.

W. Suhailaliza W. M. H. said...

hahahaha! whoc ares fals?? i love u the way u are okay!! :)

mmwax!

izzoe said...

Ahaaha. Aku bwat n guess what Histrionic n Narcissistic jugak yg HIGH. Mmg aku craving attetion orgnye kot..