Friday, January 16, 2009

tiba masanya

"kalau tak awas nanti jatuh"


baiklah anak-anak, tibalah masanya untuk kita bersajak lagi...

Bukan itu, katamu ibu,
Ku mahu itu, katamu di hari itu,
Aku terbelenggu antara pilihanmu dan keinginanku.

Mana pergimu, tanya ayahku,
Aku tak tahu, jawabku malu,
Dengan kecewa, dia pun berlalu.

Aku perlu itu, katamu kasihku,
Itu tidak perlu, tegah hatiku padamu,
Aku jadi tidak tahu dalam tidak atau perlu.

Kau haru tahu, dengus jiwaku,
aku membatu, terus terbisu,
menjadi dungu di hari itu.

Moralnya anak-anak; ketahuilah apa yang kita mahu agar kita tidk menjadi lalang yang ditiup angin.
Add Image

4 comments:

W. Suhailaliza W. M. H. said...

eh..macam bagi kat aku je tu..

apekah salahku,
kalau ku tak tahu apa ku mahu?
manusia selalu keliru,
bukankah begitu???

;p

Ms Martha Moore said...

The thing is, even though we want something in life, decided that we are going to be somebody, which is so hard, we pray in the morning in the evening so that we just get what we want and be what we want. sometimes we have to forget what we want because circumstances change us, change people around us, change what we need and sometimes change what we want and it changes dreams too and the saddest part, it changes one self...

contan

ayunimadarina said...

:)
senior minor counseling..
ngn mama erh.. uhuh~
btw, u r wrting i malay.. hee.
congratz bro!

W. Suhailaliza W. M. H. said...

i agree with ms Martha! :)